29. 10. 2019

Nová tvář nejslavnějšího českého hotelu

Ředitelem Puppu je přesně rok. Za tu dobu v něm změnil řadu zavedených zvyklostí, cenovou politiku, grafickou identitu, ale také typický vzhled vstupní dvorany. Svůj pohled na uplynulý rok a plány do budoucna představuje Jindřich Krausz, generální ředitel Grandhotelu Pupp, který je součástí investiční skupiny UNICAPITAL.

Co vás napadlo jako první, když jste vstoupil do Puppu jako jeho ředitel?

Vzpomněl jsem si na svoji první návštěvu o rok dříve. Tehdy jsem do hotelu přijel jako host a současně profesionál v hotelnictví. Musím přiznat, že jsem byl trochu zklamaný. Těšil jsem se na špičkový pětihvězdičkový hotel s velmi dlouhou tradicí, a našel jsem služby sice velmi dobré, ale top kvalita to z mého pohledu nebyla.

V čem jste viděl zásadní problém?

Pupp do jisté míry žil ze svého stále skvělého jména. Pokud ale žijete z minulosti, zapomínáte plánovat budoucnost. Dám jeden úplně jednoduchý příklad: Máme své vlastní učňovské středisko, ve kterém si vychováváme budoucí personál. V minulosti nebylo žádnou výjimkou, že učni doplňovali personál a obsluhovali hosty. Jenže i když byli pečliví, ve svém oboru se teprve učili a to není vhodným řešením pro pětihvězdičkový hotel. Proto jsme celý systém změnili – učni nyní pracují v mezistupních a do přímého kontaktu s hosty přichází pouze zkušený personál. A i ten prochází dalším vzděláváním, aby se udržel na nejvyšší úrovni.

Jak vypadá vzdělávání personálu v pětihvězdičkovém hotelu?

Procházejí školením, s nímž nám pomáhá Tomáš Karpíšek a jeho akademie Ambiente. Součástí školení je také jedna dříve zcela neobvyklá věc – návštěva hotelu v pozici hosta. Každý náš zaměstnanec dostane jednou ročně voucher na jednu noc pro sebe a svého partnera nebo partnerku. Vyzkouší si, jak náš hotel, jeho služby a personál vidí host. Tuto zkušenost při práci nikdy nemůžete získat – vždy se na hotel díváte očima zaměstnance. Teprve jako host vidíte činnost svých kolegů z jiného pohledu. A současně dostanete skvělou zpětnou vazbu od partnera nebo partnerky. Pokud nepracují v našem oboru, mohou se na naše služby podívat zcela nezávislým pohledem. A protože jsou to vaši blízcí, okomentují vám mezi řečí i věci, které by v žádném oficiálním dotazníku nikdy neřekli, třeba proto, že jim nepřipadají až tak podstatné.

Celkem výrazně jste změnil také cenovou politiku hotelu a musím říct, že mě to potěšilo. Konečně nemusím přemýšlet, jestli si v Puppu dám kávu.

Ano, ceny se změnily dost zásadně. Roli v tom hrálo jednak to, že z Karlových Varů zmizela většina ruské klientely, která ceny příliš neřešila. Ale hlavně mi nedávalo smysl, aby naše ceny byly tak vysoké, že přesahovaly nejen Prahu, ale třeba i Berlín nebo Vídeň. Krátce po nástupu do vedení hotelu jsem si udělal srovnání, jak drahé je espresso u nás a ve srovnatelných podnicích v Praze, Berlíně, Paříži nebo Londýně. A ukázalo se, že jsme nejdražší ze všech. To je samozřejmě ekonomický nesmysl.

Takže je teď Grandhotel Pupp cenově dostupnější?

Hosté sice v luxusním hotelu akceptují vysoké ceny, nesmí ale mít pocit, že se je snažíme obírat účtováním přemrštěných částek. A mimochodem se v této situaci také ukázalo, jak moc přehled o konkurenci chybí i lidem ve vedení hotelu nebo na vyšších pozicích v personálu. Když jsem se jich zeptal, kdo z nich byl v poslední době hostem v pětihvězdičkovém hotelu, ukázalo se, že nikdo. Stejně jako nikdo nebyl v restauraci z Maurerova seznamu. Bylo mi jasné, že tohle se musí co nejrychleji změnit.

Takže budou všichni povinně chodit do luxusních podniků?

Tak jako se všichni zaměstnanci jednou ročně stanou hosty hotelu, lidi z vyšších pozic pošleme do pětihvězdičkového hotelu v Berlíně nebo do těch nejlepších restaurací. Aby v praxi viděli, jak vypadá absolutní restaurační a hotelová špička ve světě, a aby si přinesli inspiraci pro svoji práci v Puppu. Některé věci jsem ale změnil sám, protože byly patrné na první pohled.

Myslíte třeba pohled na gastronomii hotelu?

Přesně tak, to byla jedna z věcí, které se mi po nástupu vůbec nelíbily. Luxusní hotel nabízel luxusní humry, které krátce předtím vytáhl z mrazničky… Takhle špičková gastronomie vypadat nemůže. A proto jsme její koncept zásadně změnili. S pomocí michelinského šéfkuchaře Oldřicha Sahajdáka jsme se zaměřili na nejkvalitnější českou kuchyni. V maximální míře využíváme české potraviny od místních řezníků, uzenářů, farmářů a dalších dodavatelů.

Jindřich Krausz

Jindřich Krausz

Generální ředitel Grandhotelu Pupp vystudoval libereckou hotelovou školu. Pracoval jako Restaurant Manager pro společnost Coloseum Restaurants v Liberci a další manažerské zkušenosti získal v Praze v Café Louvre a Dorint Hotelu Don Giovanni. Pětihvězdičkový Grandhotel Pupp vede od října 2018.

Výrazné změny jsou ale v hotelu vidět na první pohled i jinde. U nové vizuální podoby hotelu jste vsadil na designéry spjaté z Mezinárodním filmovým festivalem v Karlových Varech.

Oživení potřebovaly všechny vizuální stránky hotelu, včetně grafické identity. Ta je tím prvním, co budoucí hosté vidí na našem webu, a především provází návštěvníky po celou dobu jejich pobytu v Puppu. Oslovili jsme ty nejpovolanější – studio Najbrt. Aleš Najbrt je totiž v době filmového festivalu naším tradičním hostem. Jako základní prvek navrhl motiv z našeho proskleného secesního stropu u schodiště. Motiv nyní najdete v našem novém logu, na nových jídelních lístcích, ale také třeba na ubrouscích.

Mnohem víc jsou ale vidět změny v interiérech hotelu – třeba dvorana se změnila k nepoznání. Bílého koberce a prosvětleného baru uprostřed si všimne každý a musím říct, že budí velké emoce.

V prvé řadě musím upozornit, že dvorana je jen nejviditelnější změnou. Pupp potřeboval trochu provzdušnit a změnit atmosféru. Začali jsme dvoranou, kterou naši hosté vidí nejčastěji, a to při snídaních a při průchodu hotelem. Bílý koberec zdobí modré vzory ze štukových zdí Puppu, na skleněný bar bylo zapotřebí pět tun skla a montovali ho téměř dva týdny. A nad ním vynikne nádherný křišťálový lustr, který tu sice už byl, ale řada hostů ho nezaznamenala, protože visel příliš vysoko. Dvorana je teď konečně exkluzivním místem pro snídaně hotelových hostů.

Změnili jste i dodavatele – nejde si nevšimnout, že prostor dostávají české výrobky.

Pupp reprezentuje tu nejvyšší českou kvalitu a tím nemyslím jen kvalitu samotného hotelu, ale také českých výrobků a českých tradic. Proto u nás dostávají hodně prostoru nejslavnější karlovarská jména Mattoni, Becher a Moser. Pokoje jsme vybavili českou kosmetikou Manufaktura. Sednout si u nás můžete na tonetky, porcelán nese tradiční místní značku Thun. Již brzy nám český Petrof dodá své luxusní křídlo. A tím rozhodně nekončíme. Pupp se postupně stává reprezentačním místem těch nejlepších českých výrobků. A já věřím, že to naši hosté i návštěvníci ocení.

Vypadá to, že změny ještě zdaleka nejsou u konce. Prozradíte, co máte ještě v plánu?

Plánujeme zvětšit a přesunout recepce. Umístíme je tam, kde byly původně. Recepce je to první, co host po příchodu do hotelu vidí, a proto je důležité, aby se okamžitě po vstupu cítil dobře. Recepce by měly dotvářet dojem nového pojetí a zároveň splňovat požadavky na lepší funkčnost. Pracujeme na rozvodech síťové infrastruktury pro lepší připojení hostů k Wi-Fi. A připravujeme také novou koncepci designu pokojů. V Puppu by se měl host zkrátka cítit jako v ráji. 


5 hvězdiček v srdci Karlových Varů:
Grandhotel Pupp

Nejznámější, nejslavnější, s 318 let dlouhou historií, hýřící slavnými jmény. Johann Sebastian Bach, Ludwig van Beethoven, Richard Wagner, Otto von Bismarck, Napoleon Bonaparte, Petr Veliký, Marie Terezie, Antonín Dvořák, Franz Kafka, Tomáš Garrigue Masaryk či Václav Havel měli jedno společné: byli hosty Grandhotelu Pupp.

 
Monumentální dvorana hotelu. Nový bar je vytvořen z pěti tun skla, exkluzivní křišťálový lustr váží 800 kilogramů. Luxusní, grandiózní a moderní – to je nová tvář Puppu


Prezidentské apartmá. Na ploše 130 m² nabízí ložnici, pokoj, jídelnu a unikátní mramorovou koupelnu. Toto místo hostí nejvýznamnější návštěvníky hotelu a hvězdy filmového festivalu


Celkem 228 pokojů a 36 000 metrů čtverečních nejvyšší kvality. A to za ceny přístupné i hostům, kteří nemají na kontech mnohamilionové částky. V dostatečném předstihu objednaný dvoulůžkový pokoj pořídíte za necelých 150 eur za noc


Grandhotel Pupp je symbolem luxusu a nejvyšší kvality. Od roku 2017 je hotel součástí investiční skupiny UNICAPITAL, která se oblasti realit dlouhodobě věnuje. Reality a development patří ke klíčovým segmentům skupiny a tvoří zhruba 38 % jejího investičního portfolia


Pupp Café – kavárna s kouzlem monarchie. Johann Georg Pupp, zakladatel hotelové dynastie, byl původní profesí cukrář. V hotelové kavárně si můžete vybrat z dezertů dodnes vyráběných podle Puppových originálních receptur. Pokud dáváte přednost jiné chuti než sladké, čekají na vás plněné preclíky či výborné obložené chlebíčky, kterými je kavárna proslulá


Slavnostní sál Puppu svojí honosností předčí i významná divadla. Pro návštěvníky představení nabízí 400 míst v přízemí a dalších 75 na balkonech. V sálu se vedle divadelních představení a koncertů konají také bankety, plesy, svatby, firemní setkání nebo luxusní předváděcí akce. Podlaha sálu je připravena i na prezentaci těžkých exponátů, například osobních automobilů


Pupp Royal Spa. Nejlepší karlovarský hotel ctí lázeňskou tradici města. Na luxusní bazénovou a saunovou část navazují špičkově vybavené fitness centrum a prostory pro léčebné, relaxační i beauty procedury a masáže