8. 2. 2017

Nové pobočky Banky CREDITAS nabízejí příjemnou atmosféru a nadčasový design

V bance se nemusíte cítit jako na úřadě. Mnohé finanční instituce si dnes uvědomují, že spokojenost zákazníka se odvíjí také od prostředí, ve kterém se setkává se svým bankéřem. Také Banka CREDITAS sleduje tento trend, a proto se rozhodla pro kompletní redesign poboček, který nabízí klientům maximální komfort a příjemnou atmosféru.

Banka chce zmodernizovat všech svých 16 poboček

V průběhu roku 2017 se chystá banka dokončit rekonstrukci a redesign všech 16 poboček, které se budou nacházet ve většině krajských měst včetně Prahy. Některé z dosavadních poboček se přemístí do větších a atraktivnějších prostor. Již nyní najdou klienti svou pobočku v novém kabátě například v Olomouci, v Praze na Florenci, na Andělu a v Opletalově ulici, v Plzni, v Liberci, v Ostravě v Nové Karolině, Ostravě-Porubě, v Chotěboři a v Třebíči. V současné době probíhá rekonstrukce pobočky ve Zlíně a připravuje se otevření šestnácté pobočky v Hradci Králové. Nové lokality a nového designu se dočkají pobočky v Pardubicích a v Ústí nad Labem. V Českých Budějovicích a v Brně se aktuálně hledají vhodné lokality, které by splňovaly všechny požadavky na moderní prostory vhodné pro náročné klienty.

Návštěva banky jako pozitivní zážitek

Impulzem pro nový vizuální koncept poboček je snaha vystoupit z šedi současného bankovního prostředí. Hlavním cílem je vytvořit pro klienty přátelské prostředí s nadčasovým designem, ve kterém se budou cítit uvolněně a téměř „jako doma“. Na nové podobě poboček pracovala celá řada lidí. Výsledek je ovlivněn jak zadáním, které vzešlo z interních požadavků banky, tak zkušenostmi dodavatele, společnosti MORIS design, která je zodpovědná za návrhy designu a rovněž za finální realizaci. Koncept MORIS design vychází z propojení lidských hodnot se současnými trendy v bankovnictví ve funkčním, moderním prostředí přizpůsobeném lokálně regionu či městu, ve kterém se nachází. Co je nejdůležitější ideou přestavby? Návštěva banky by měla být pro klienta vždy pozitivním zážitkem.

Pobočka Praha Florenc, Sokolovská ulice

Pobočka Praha Anděl, ulice Karla Engliše

Nová tvář poboček

Jak konkrétně pobočky vypadají? Prostor je přehledně rozčleněn, jeho příjemnou atmosféru umocňují materiály jako dřevo a textilie. Světlé barvy a designová „levitující“ svítidla přispívají k tomu, že místnosti jsou vzdušné. Klienti mohou využít odpočinkovou zónu s pohodlnými křesly, kde si mohou případné čekání zpříjemnit občerstvením. „Zaměřujeme se především na příjemnou atmosféru a komfort. K dispozici budou také moderní technologie v podobě tabletů, na kterých si klienti budou moci vyhledat informace nejen o produktové nabídce banky,“ dodává ředitel úseku provozu a IT Kamil Rataj.

Méně „papírování“

Banka hodlá v brzké budoucnosti omezit také zbytečné „papírování“. Pracovník vytiskne jen podklady, které si klient bude chtít odnést v papírové podobě, zatímco ostatní dokumenty obdrží

NÁVŠTĚVA BANKY BY MĚLA BÝT PRO KLIENTA VŽDY POZITIVNÍM ZÁŽITKEM

elektronicky. „Na tomto projektu se již nějakou dobu intenzivně pracuje. Věřím, že klienti tento krok vstřícný k přírodě ocení,“ říká Věra Pavlišová, ředitelka odboru retailu Banky CREDITAS. S tím pak přímo souvisí možnost digitálního podepisování bankovních dokumentů, čtečky osobních dokladů a nově vyvíjený front-end pobočkového systému, který zpříjemní a zjednoduší práci také pracovníkům na pobočkách.

Co dělat, když je pobočka v rekonstrukci?

Banka CREDITAS se maximálně snaží, aby se rekonstrukce co nejméně dotkly pohodlí klientů. V těchto případech otevírá náhradní pobočky v prostorách, které se nacházejí co nejblíže původním pobočkám. Klienty o změnách informuje na webových stránkách a současně vyvěšuje informace o adresách náhradních prostor také na rekonstruovaných pobočkách.

Příjemné prostředí i pro zaměstnance

Při redesignu poboček se nezapomíná ani na zaměstnance, kteří tráví v práci mnoho času. Banka se snaží vytvořit příjemné pracovní prostředí poskytující optimální podmínky jak pro jednání s klienty, tak pro práci, která je očím klientů většinou skrytá. „Jsem toho názoru, že spokojený zaměstnanec je základem pro vstřícné a ochotné jednání s klienty,“ vysvětluje Věra Pavlišová.

Tým olomoucké pobočky s Věrou Pavlišovou (uprostřed), která zodpovídá za řízení pobočkové sítě

Pobočka v Olomouci

Olomouckou pobočku najdete na tř. Svobody

Vlna zájmu předčila očekávání

Banka samozřejmě počítala s nárůstem zájmu spojeným se vstupem na trh i s novými produkty. Konec minulého roku se proto nesl ve znamení školení pobočkových pracovníků. Bylo třeba je zasvětit do nových produktových podmínek, aby zvládli efektivně obsloužit výrazně větší množství nových klientů. Skutečnost ovšem předčila veškerá očekávání. Od prvního dne se zdvihla obrovská vlna zájmu, která polevila až se snížením sazeb od dubna. Pro banku to byla nová situace, kterou v minulosti nikdy nezaznamenala. Na některých pobočkách proto dokonce zavedla objednávkový systém. Nakonec se bankéři s náporem klientů vypořádali dobře.

„Zaznamenali jsme pozitivní odezvu na novou podobu poboček i na vstřícný přístup našich osobních bankéřů ke klientům,“ doplňuje Věra Pavlišová.

Ing. Věra Pavlišová

Ing. Věra Pavlišová

Je ředitelkou odboru Retailu v Bance CREDITAS, předtím pět let zastávala pozici regionální manažerky oblasti Retailu. V bankovnictví působí 22 let na různých manažerských pozicích nejprve v GE Capital Bank, později v České spořitelně, kde se věnovala budování a řízení externí prodejní sítě a následně i pobočkové sítě. V Bance CREDITAS zodpovídá za řízení pobočkové sítě a za rozvoj, vedení a motivaci manažerů poboček k plnění obchodních cílů.