Čtěte také

10. 7. 2019

Zavádíme nové produkty, aby v CREDITAS klienti našli vše, co potřebují

Banka CREDITAS systematicky rozšiřuje svoji produktovou nabídku. Kromě výhodných spořicích produktů a běžného účtu s platební kartou, který na trhu jen těžko hledá konkurenci, připravuje CREDITAS hned několik nových produktů. Na co přesně se mohou klienti těšit, přibližuje v rozhovoru ředitelka odboru produktů a projektů Ivana Pícková.

Banku CREDITAS znají lidé především jako banku, která skvěle zhodnocuje jejich úspory. I v reklamní kampani inzerujete především vysoké sazby na spořicích produktech.

Spořicí produkty jsou skutečně tím hlavním, co od nás lidé vyžadují. Naši klienti patří mezi nejbonitnější na bankovním trhu a chtějí zhodnocovat své úspory. Velký zájem mají o spořicí účty, termínované vklady, ale také o investice v podobě dluhopisů. Banka CREDITAS výší svých sazeb dlouhodobě patří mezi nejlepší na trhu a určitě od toho nechceme ustupovat. Chceme být ale plnohodnotnou bankou a pokrýt všechny potřeby našich klientů. Na tom teď intenzivně pracujeme.

Znamená to, že spořicí produkty už nebudou hrát prim?

To určitě budou. Ale dobře si uvědomujeme, že klienti chtějí od své banky víc. Máme například skvělý běžný účet, který má všechny základní služby zdarma. K němu klient dostane platební kartu s výběry zdarma po celém světě a s výhodnými směnnými kurzy. CREDITAS patří také mezi tři české banky, které podporují okamžité platby, díky čemuž jsou převody peněz ještě snazší.

Je to opravdu to, co klienty zajímá? Běžné účty zdarma nabízí dnes řada bank.

To ano, u některých ale musíte splnit určité podmínky, abyste měli účet gratis. V CREDITAS si zakládáme na tom, že jsme banka bez zbytečných podmínek a poplatků. Jako jediní dnes nabízíme zcela zdarma běžný účet a k němu kartu, která umožňuje zdarma výběry z bankomatů po celém světě, bez jakéhokoliv omezení a bez ohledu na vybranou částku. K tomu přidejte prodej valut za kurzy deviz, to je také bezkonkurenční nabídka. Při letní dovolené s námi můžou klienti ušetřit stovky i tisíce jen na výběrech z bankomatů a směnném kurzu. To klienty určitě zajímá a vyplývá to i z našich průzkumů.

Když jsme u těch dovolených. Je součástí karet také cestovní pojištění?

Samozřejmě. Karta Mastercard Gold kromě vyšších platebních limitů a pojištění zneužití karty zahrnuje také cestovní pojištění pro celou rodinu. Jeho součástí je pojištění léčebných výloh, úrazu, odpovědnosti za škodu, pojištění právní ochrany a pojištěná má klient i zavazadla. Výhodou jsou opravdu vysoké limity plnění až do 7 milionů korun. Klienti si můžou cestovní pojištění pro celou rodinu dokoupit i ke standardní platební kartě za pouhých 85 korun měsíčně.

Já jako klient ocením například jednoduchou obsluhu svých finančních produktů.

I to je u nás samozřejmostí. Zakládáme si na jednoduché obsluze přes internetové i mobilní bankovnictví. Kromě produktů Banky CREDITAS v něm můžou klienti obsluhovat i účty vedené v jiných bankách. Nejdál je samozřejmě naše multibankovní aplikace Richee, která propojuje už třináct bank do jedné aplikace, umožňuje spravovat rozpočty, sledovat statistiky. Ale to by bylo na samostatný rozhovor.

Začali jste také nabízet investiční produkty v podobě dluhopisů. Jak to zatím hodnotíte?

Na podzim banka získala licenci obchodníka s cennými papíry. Zatím nabízíme dluhopisy dvou společností působících v Česku, které známe a dlouhodobě sledujeme. Jedná se o investiční skupinu UNICAPITAL a developerskou společnost REDSTONE. O dluhopisy je mezi klienty zájem, možné zhodnocení je totiž až 5,5 %. V blízké budoucnosti bychom rádi rozšířili nabídku investičních produktů ještě o fondy.

Zatím jsme mluvili hlavně o zhodnocování úspor. Co spotřebitelské úvěry nebo hypotéky?

Na zavedení hypoték právě intenzivně pracujeme. Klientům bychom je chtěli nabídnout na podzim tohoto roku. Směřujeme k tomu, aby naši klienti neměli důvod chodit do jiné banky.

V čem budou vaše hypotéky jiné?

Jednoznačně v rychlosti zpracování a osobním přístupu. Už teď, kdy fungujeme v pilotním provozu, klienti chválí, že dobu celého procesu sjednání dokážeme snížit na minimum.

Začínáte tedy cílit i na mladší klientelu?

Chceme, aby Banka CREDITAS měla co nejdříve produkty pro všechny generace. Ti starší mohou zhodnocovat úspory, mladé rodiny využít hypotéku a připravujeme také dětské produkty, které spustíme v řádu měsíců.

Bude mít Banka CREDITAS dětský účet? Na co chcete děti nalákat?

Chceme dětem a hlavně teenagerům ukázat, že můžou chtít víc od svých úspor, a naučit je hospodařit s penězi. Rodiče jim pošlou peníze na účet a oni si můžou vytvářet rozpočty, sledovat statistiky, spořit a samozřejmě platit kartou, případně mobilem například prostřednictvím Google Pay. Plánujeme, že jim dáme k dispozici mobilní aplikaci Richee. A co vím, tak děti mých kolegů a známých se na to už moc těší. Chystáme i spořicí účet pro děti a juniory, kam jim můžou posílat peníze například prarodiče.

Vaše karta z pravého zlata získala nedávno v USA světovou cenu za design. Máte ještě nějaké karty k dispozici?

Real Gold CREDITAS je určena pro naše VIP klienty, kteří musí splnit poměrně náročné podmínky. Od počátku jsme počítali s tím, že nerozdělíme všechny karty během prvních pár týdnů, jde o exkluzivní produkt určený výhradně pro naše nejnáročnější klienty. Část karet z původní limitované stokusové edice proto ještě je k dispozici. Karta ze zlata zapadá do naší koncepce prémiového bankovnictví, kterou rozvíjíme. V souladu s ní připravujeme produkty a služby důležité právě pro VIP klienty.

Je nějaká další připravovaná novinka, kterou byste chtěla zmínit?

Ano, již během letošního léta začneme nabízet své služby svěřenským fondům. Jsme přesvědčeni, že tato specifická část klientů je zatím bankovním trhem opomíjena a my bychom to chtěli napravit.

Snaží se Banka CREDITAS oslovit také firemní klienty?

Firemní klientela je vedle fyzických osob druhým pilířem naší nabídky. V minulých letech jsme se na trhu prosadili především v oblasti firemního financování a devizových konverzí. Vedle toho samozřejmě nabízíme i základní finanční produkty: firemní účty, platební karty nebo termínované vklady. Postupně přidáváme i specializované produkty pro konkrétní segmenty firemní klientely, například bytová družstva a společenství vlastníků.

Plánujete rozšíření nabídky také v oblasti firemních produktů?

Ano, chystáme nové produkty. Mezi relativně nedávné novinky patří nabídky pro municipality – obce, města či kraje. Připravili jsme pro ně výhodné produkty, na kterých mohou zhodnotit své finanční prostředky a současně zjednodušit jejich správu. A stejně jako v případě bytových družstev i obcím nabízíme pomoc při přechodu do naší banky, případně i s dalšími administrativními záležitostmi. Připravujeme toho pro naše klienty opravdu mnoho.

Ivana Pícková

Ivana Pícková

Ředitelka odboru řízení projektů a produktů Banky CREDITAS.

V Bance CREDITAS zodpovídá za vývoj a správu celého portfolia produktů, na starosti má rovněž řízení projektového portfolia. V bankovnictví působí přes 25 let, vystřídala různé manažerské pozice například v bývalé eBance, Raiffeisenbank, České spořitelně a naposledy v PPF Bance. Za jednu ze svých nejvýznamnějších pracovních zkušenosti považuje fúzi eBanky a Raiffeisenbank, kde v roli projektové manažerky zajišťovala sloučení produktového portfolia a jeho obsluhu na pobočkách sloučené banky.